فواید ورزش در زندگی

فواید ورزش در زندگی را بشناسید!

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

فعالیت بدنی منظم یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. فعالیت بدنی می‌تواند سلامت مغز شما را بهبود بخشد، به مدیریت وزن کمک کند، خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها را تقویت کند و توانایی شما را برای انجام فعالیت‌های روزمره را بهبود بخشد.

بزرگسالانی که کمتر می‌نشینند و فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید انجام می‌دهند، برخی از مزایای سلامتی را به دست می‌آورند. تنها چند انتخاب سبک زندگی به اندازه فعالیت بدنی بر سلامت شما تأثیر می‌گذارد. همه می‌توانند فواید ورزش در زندگی را تجربه کنند و عواملی مانند سن، توانایی‌ها، قومیت و شکل یا سایز بدن شما مهم نیست.

مزایای فوری

برخی از فواید ورزش در زندگی مربوط به سلامت مغزاست که بلافاصله پس از یک جلسه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید رخ می‌دهد. این مزایا شامل بهبود تفکر یا شناخت برای کودکان 6 تا 13 سال و کاهش احساسات کوتاه مدت اضطراب برای بزرگسالان است. فعالیت بدنی منظم می‌تواند به حفظ مهارت‌های تفکر، یادگیری و قضاوت با افزایش سن کمک کند. همچنین می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را کاهش دهد و به خواب بهتر کمک کند.

مدیریت وزن

هم الگوهای غذایی و هم روال فعالیت بدنی نقش مهمی در مدیریت وزن دارند. زمانی که کالری بیشتری از طریق خوردن و آشامیدن از میزان کالری که می‌سوزانید، از جمله کالری سوزانده شده در طول فعالیت بدنی، مصرف می‌کنید، وزن اضافه می‌کنید.

فواید ورزش در زندگی؛ حفظ وزن

هفته‌ای 150 دقیقه با فعالیت بدنی متوسط، که می‌تواند شامل رقصیدن یا کار در حیاط باشد، کار کنید. شما می‌توانید با 30 دقیقه در روز، 5 روز در هفته به هدف 150 دقیقه در هفته برسید. افراد در میزان فعالیت بدنی که برای مدیریت وزن نیاز دارند بسیار متفاوت هستند. ممکن است برای رسیدن به وزن مناسب یا حفظ آن نیاز به فعالیت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید  تأثیر ورزش با دمبل + مزایا و معایب استفاده از دمبل برای ورزش

کاهش وزن و حفظ آن

به مقدار زیادی فعالیت بدنی نیاز خواهید داشت، مگر اینکه الگوهای غذایی خود را تنظیم کنید و میزان کالری که می‌خورید و می‌نوشید را کاهش دهید. رسیدن به وزن سالم و ماندن در آن به فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم نیاز دارد.

بیماری قلب و عروقی

بیماری قلبی و سکته مغزی دو عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند. حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد. شما می‌توانید با فعالیت بدنی بیشتر از فواید ورزش در زندگی در سطح بالاتری نیز بهره ببرید. فعالیت بدنی منظم همچنین می‌تواند فشار خون شما را کاهش داده و سطح کلسترول شما را بهبود بخشد.

دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک

بخضی از فواید ورزش در زندگی مربوط به بیماری دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک است. فعالیت بدنی منظم می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک را کاهش دهد. سندرم متابولیک ترکیبی از چربی بیش از حد در اطراف کمر، فشار خون بالا، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا  (HDL)، تری‌گلیسیرید بالا یا قند خون بالا است. افراد حتی بدون رعایت توصیه‌ها برای 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط، در سطوحی از فعالیت بدنی فوایدی را مشاهده می‌کنند. به نظر می‌رسد مقادیر اضافی فعالیت بدنی خطر را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

برخی از سرطان‌ها

فعالیت بدنی خطر ابتلا به چندین سرطان رایج را کاهش می‌دهد. برای بزرگسالانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند، خطر ابتلا به سرطان‌های زیر را کاهش می‌یابد:

  • مثانه
  • پستان
  • کولون (پروگزیمال و دیستال)
  • آندومتر
  • مری (آدنوکارسینوم)
  • کلیه
  • ریه
  • معده (آدنوکارسینوم کاردیا و غیر کاردیایی)

اگر از سرطان نجات یافته‌اید، انجام فعالیت بدنی منظم نه تنها به شما کمک می‌کند تا کیفیت زندگی بهتری داشته باشید، بلکه آمادگی جسمانی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

همچنین بخوانید  تاثیر تغذیه سالم بر سلامت را جدی بگیرید

فواید ورزش در زندگی؛ استخوانها و ماهیچههای خود را تقویت کنید

با افزایش سن، محافظت از استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها مهم است . استخوان‌ها از بدن شما حمایت می‌کنند و به حرکت شما کمک می‌کنند. سالم نگه داشتن استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید و از نظر بدنی فعال باشید.

فواید ورزش در زندگی

فعالیت‌های تقویت‌کننده عضله مانند وزنه برداری می‌تواند به افزایش یا حفظ توده و قدرت عضلانی شما کمک کند. این برای افراد مسن که با افزایش سن کاهش توده عضلانی و قدرت عضلانی را تجربه می‌کنند، مهم است. افزایش آهسته وزن و تعداد تکرارهایی که به عنوان بخشی از فعالیت‌های تقویت عضله انجام می‌دهید، بدون توجه به سن شما، مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت.

توانایی خود را برای انجام فعالیتهای روزانه و جلوگیری از سقوط بهبود بخشید

فعالیت‌های روزمره شامل بالا رفتن از پله‌ها، خرید مواد غذایی یا بازی با فرزندتان است. ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزمره محدودیت عملکردی نامیده می‌شود. افراد میانسال یا مسن‌تر که از نظر جسمی فعال هستند، نسبت به افراد غیرفعال خطر کمتری برای محدودیت‌های عملکردی دارند.

برای افراد مسن فواید ورزش در زندگی به صورت ملموس‌تری قابل مشاهده است. انجام انواع فعالیت‌های بدنی عملکرد بدنی را بهبود می‌بخشد و خطر سقوط یا آسیب ناشی از زمین خوردن را کاهش می‌دهد. فعالیت‌های بدنی مانند ایروبیک، تقویت عضلات و تمرینات تعادلی را شامل شود. فعالیت بدنی چند جزئی را می‌توان در خانه یا در یک محیط اجتماعی به عنوان بخشی از یک برنامه ساختاریافته انجام داد.

شکستگی لگن یک بیماری جدی است که می‌تواند در اثر زمین خوردن ایجاد شود. شکستن لگن اثرات منفی تغییر دهنده زندگی دارد، به خصوص اگر شما یک فرد مسن هستید. خطر شکستگی لگن در افراد فعال بدنی کمتر از افراد غیرفعال است.

همچنین بخوانید  نقش تربیت‌بدنی بر سلامت دانش آموزان

فواید ورزش در زندگی؛ چقدر به فعالیت بدنی نیاز دارم؟

تخمین زده می‌شود که اگر بزرگسالان 40 ساله و بالاتر فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید خود را به مقدار کمی افزایش دهند، می‌توان از 110000 مرگ در سال پیشگیری کرد. حتی 10 دقیقه ورزش بیشتر در روز در بهره‌بردن از فواید ورزش در زندگی، تفاوت ایجاد می‌کند.

برداشتن گام‌های بیشتر در روز همچنین به کاهش خطر مرگ زودرس به هر دلیلی کمک می‌کند. برای بزرگسالان کمتر از 60 سال، خطر مرگ زودرس در حدود 8000 تا 10000 قدم در روز کاهش می‌یابد. برای بزرگسالان 60 سال و بالاتر، خطر مرگ زودرس در حدود 6000 تا 8000 قدم در روز کاهش می‌یابد.

فواید ورزش در زندگی

شرایط و ناتوانیهای مزمن بهداشتی را مدیریت کنید

فعالیت بدنی منظم می‌تواند به افراد در مدیریت شرایط مزمن و ناتوانی‌های موجود از طریق بهره‌بردن از فواید ورزش در زندگی کمک کند. به عنوان مثال، فعالیت بدنی منظم می‌تواند به کاهش درد و بهبود عملکرد، خلق و خو و کیفیت زندگی بزرگسالان مبتلا به آرتریت کمک کند. علاوه‌بر آن به کنترل سطح قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی و آسیب عصبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز کمک می‌کند.

این نکته را حتما در نظر داشته باشید که برای برخورداری از فواید ورزش باید به صورت اصولی ورزش را شروع کرده و ادامه دهید. پیشنهاد ما به شما وسیله ورزشی ففو است. ففو وسیله‌ای ورزشی با چند کارایی قیمت مناسب است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

87 + = 90

  • logo-samandehi