مواد غذایی مضر برای سلامتی

حذف کدام یک از مواد غذایی مضر برای سلامتی لازم است؟

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

بعضی از متخصصان تغذیه با رژیمی که در آن سبزیجات و میوه های تازه مصرف شود، موافق هستند. مصرف گوشت به اندازه کافی و کربوهیدرات‌ها مانند جو و عدس را توصیه می‌کنند و آن‌ها را یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامتی بدن پیشنهاد می‌کنند؛ اما مصرف مواد غذایی مضر برای سلامتی را زیاد توصیه نمی‌کنند زیرا باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.

مواد غذایی مضر برای سلامتی

در ادامه در مجموعه‌ی فنر فشاری ورزشی شما را با مواد غذایی مضر که بهتر است حذف و یا کم شوند، آشنا کرده‌ایم. همراه ما باشید.

شکر، نمک، چربی

با گذشت زمان، مصرف زیاد نمک، شکر، چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش خواهد داد. اگر نگران قلب خود هستید، بهتر است این موارد را به طور مرتب یا روزانه مصرف نکنید؛ اما به جای تمرکز بر روی یک غذای بد، بهتر است که روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید. اگر بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات مفید برای قلب، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم‌چرب استفاده می‌کنید، همچنان می‌توانید این مواد غذایی‌ها را هم مصرف کنید.

بیکن؛ مواد غذایی مضر برای سلامتی

نصف  کالری بیکن از چربی اشباع شده است که می تواند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد شما را افزایش دهد و احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. پر از نمک است که فشار خون شما را بالا خواهد برد  و باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند. مقادیر زیاد سدیم (بخش اصلی نمک) می تواند منجر به سکته مغزی، بیماری قلبی و نارسایی قلبی شود. نگهدارنده های اضافه شده بیکن نیز با این مسائل مرتبط است.

مواد غذایی مضر برای سلامتی | گوشت قرمز

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

گوشت قرمز

یکی از مواد غذایی مضر برای سلامتی، گوشت قرمز است. مصرف بیش از حد گوشت گاو، بره و خوک ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد. ممکن است به این دلیل باشد که آنها دارای چربی اشباع بالایی هستند که می تواند کلسترول را افزایش دهد.تحقیقات اخیر نشان می دهد که چگونه باکتری های روده بخشی از گوشت به نام ال کارنیتین را پردازش می کنند. سهم خود را محدود کنید همچنین به دنبال برش های بدون چربی مانند گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و گوشت چرخ کرده بسیار کم چربی باشید.

همچنین بخوانید  تأثیر ورزش بر روی سلولیت | تمریناتی تأثیرگذار در کاهش سلولیت

جوش شیرین؛ مواد غذایی مضر برای سلامتی

داشتن مقدار کمی،  شکر اضافه مضر نیست، اما یک قوطی نوشابه بیشتر از آنچه متخصصان برای یک روز کامل توصیه می کنند، قند افزوده دارد. افرادی که نوشابه می نوشند بیشتر وزن اضافه می کنند و احتمال چاقی و دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری قلبی را افزایش می‌دهند؛ و در حالی که علم هنوز در مورد نوشیدنی های رژیمی مبهم است، برخی تحقیقات آنها را با افزایش وزن و سکته مغزی مرتبط می کند. بهترین گزینه شما آب طعم دار ساده، گازدار یا شیرین نشده است.

محصولات پخته شده

کوکی ها، کیک ها و کلوچه ها جزء مواد غذایی مضر برای سلامتی هستند که باید کم مصرف شوند. آنها معمولاً سرشار از قند اضافه شده هستند که باعث افزایش وزن می شود. آنها همچنین با سطوح بالاتر تری گلیسیرید مرتبط هستند و این می تواند باعث بیماری قلبی شود. ماده اصلی آنها معمولاً آرد سفید است که ممکن است قند خون شما را افزایش دهد و شما را بیشتر گرسنه کند. غذاهای سالم تری درست کنید: آرد سبوس دار را جایگزین کنید، شکر را خرد کنید و به جای کره یا شورت، از روغن های گیاهی مایع استفاده کنید.

گوشت‌های فرآوری شده؛ مواد غذایی مضر برای سلامتی

هات داگ، سوسیس، سالامی و گوشت ناهار بدترین نوع گوشت ها برای قلب شما هستند. آنها مقدار زیادی نمک دارند و بیشتر آنها چربی اشباع شده بالایی دارند. وقتی صحبت از گوشت های اغذیه فروشی به میان می آید، بوقلمون برای شما بهتر از سالامی است زیرا چربی اشباع شده ندارد. اما هنوز مقدار مناسبی سدیم دارد، بنابراین مصرف  به اندازه سینه بوقلمون خرد شده تازه برای قلب سالم نیست.

مواد غذایی مضر برای سلامتی | برنج و غلات

برنج سفید، نان و پاستا

برنج، نان، ماکارونی و تنقلات تهیه شده از آرد سفید فاقد فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی سالم هستند. غلات تصفیه شده به سرعت به قند تبدیل می شوند که بدن شما آن را به عنوان چربی ذخیره می کند. رژیم غذایی سرشار از غلات تصفیه شده می تواند باعث ایجاد چربی شکم شود که مطالعات مرتبط با بیماری قلبی و دیابت نوع 2 است. سعی کنید حداقل نیمی از غلات خود را از غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و گندم کامل تهیه کنید. هنگام خرید به دنبال عبارت “100% غلات کامل  باشید.

همچنین بخوانید  تغذیه مناسب زنان باردار؛ مواد مغذی ضروری برای زنان باردار چیست؟

پیتزا؛ مواد غذایی مضر برای سلامتی

اگر پیتزا را درست، درست کنید می‌تواند سالم باشد، اما بیشتر پیتزاها و کیک‌های یخ‌زده دارای مقادیر سرسام‌آور سدیم، چربی و کالری هستند که همگی می‌توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند. در نتیحه، پیتزا از مواد غذایی مضر برای سلامتی است که بهتر است زیاد مصرف نکنید. در نتیجه، وقتی سفارش دادید، پوسته نازک (در صورت امکان گندم کامل) انتخاب کنید، پنیر کمتری بخواهید، سبزیجات را روی هم بریزید، و از پپرونی یا سوسیس که پر از نمک هستند صرفنظر کنید. برای مصرف کردن سالم‌ترین پیتزا، خودتان آن را درست کنید.

الکل؛ مواد غذایی مضر برای سلامتی

نوشیدن متوسط ​​الکل به قلب شما آسیب نمی رساند مگر اینکه فشار خون یا تری گلیسیرید بالا داشته باشید، نوعی چربی در خون شما است که می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. از طرف دیگر، نوشیدن زیاد می تواند باعث فشار خون بالا، نارسایی قلبی، سکته مغزی و افزایش وزن شود. بنابراین اگر قبلا مشروب ننوشیده اید، شروع نکنید. به طور کلی، الکل از مواد غذایی مضر برای سلامتی است که بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

مواد غذایی مضر برای سلامتی | الکل

کره

کره سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند کلسترول بدن شما را افزایش دهد و احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد. بهتر است کره را با روغن زیتون یا روغن های گیاهی که حاوی چربی های تک و چند غیراشباع برای سلامت قلب هستند جایگزین کنید. اگر کلسترول بالایی دارید، اسپری کردن با استانول بهتر است. استفاده منظم می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL شما کمک کند. اما اگر بیش  از حد کره استفاده کنید از مواد غذایی مضر برای سلامتی خواهد بود.

همچنین بخوانید  تغذیه مناسب برای کاهش قند خون؛ 8 راهکار و تغذیه‌ی پیشنهادی برای کاهش قند خون

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی های سرخ شده رستوران ها و فست فودها چربی و نمک زیادی دارند از مواد غذایی مضر برای سلامتی هستند که برای قلب بسیار مضرند. تحقیقات نشان داده است افرادی که 2 تا 3 بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده می خورند، احتمال مرگ زودهنگام بیشتری دارند. اگر زیاده‌روی کردید، کوچک‌ترین قسمت ممکن را دریافت کنید یا سفارش خود را تقسیم کنید. حتی بهتر از آن: خودتان سیب زمینی سرخ شده در فر را با روغن زیتون سالم برای قلب درست کنید. اگر از سیب زمینی شیرین استفاده کنید آنها حتی برای شما بهتر خواهند بود.

مرغ سوخاری

مرغ سرخ کردنی کالری از مواد غذایی مضر برای سلامتی است که چربی و سدیم بالایی دارد. مطالعات، غذاهای سرخ شده را با دیابت نوع 2، چاقی و فشار خون بالا مرتبط دانسته اند که همگی احتمال نارسایی قلبی را افزایش می دهند. برای انتخابی ترد اما سالم‌تر، سینه‌های مرغ بدون پوست را در آرد سبوس‌دار نان کنید و به جای سرخ کردن آن را بپزید.

مواد غذایی مضر برای سلامتی |مرغ سوخاری

سخن پایانی

برای داشتن بدنی سالم باید تا جایی که ممکن است از خوردن مواد غذایی مضر برای سلامتی پرهیز کنید؛ اینکار باعث افزایش طول عمر شما عزیزان می‌شود.

برای داشتن سلامتی بهتر و بیشتر، در کنار حذف و یا کاهش مواد غذایی مضر برای سلامتی، بهتر است ورزش کنید. اگر زمان کافی برای ورزش در باشگاه را ندارید، پیشنهاد ما به شما وسیله ورزشی ففو است. این وسیله استاندارد بوده و تمامی سنین می‌توانند از آن استفاده کنند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

34 + = 44

  • logo-samandehi