فواید ورزش صبحگاهی

از فواید ورزش صبحگاهی غافل نشوید

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

بدون توجه به اینکه در چه زمانی از روز آن را انجام می‌دهید، می‌توان گفت exercise ایده خوبی است. با این حال، در سال‌های اخیر، پژوهش‌های متعددی، بخش جالبی از علم را برجسته کرده است: به نظر می‌رسد تمرینات صبحگاهی نسبت به تمرین در زمان‌های دیگر روز و به دلایل مختلف، از جمله اجتناب از گرمای روز، برتری دارد. برای درک بهتر اینکه چرا ممکن است ارزش این را داشته باشد که کمی زودتر از خواب بیدار شوید و ورزش کنید، در ادامه مواردی را ذکر کرده‌ایم که به درک فواید ورزش صبحگاهی کمک می‌کند.

1. روز خود را خوب شروع کنید؛ فواید ورزش صبحگاهی

گذشته از علم، محققان می‌گوید برای شروع روز تعطیل خود با یک فعالیت سالم مانند ورزش، فقط چیزی می‌توان گفت. محققان در این باره می‌گویند: «انجام تمرینات ورزشی در صبح زود به شما کمک می‌کند از حواس‌پرتی‌هایی که مانع از ورزش کردن در روز بعد می‌شود دوری کنید و فقط آن را از لیست خود بررسی کنید.» و برای بقیه روز فوایدی برای بدن شما فراهم می‌کند.

فواید ورزش صبحگاهی

2.کاهش وزن

یکی از این فواید ورزش صبحگاهی ممکن است کاهش وزن باشد. طبق مقاله‌ای در سال ۲۰۱۹ در مجله بین‌المللی چاقی، گروهی که به طور انحصاری صبح‌ها ورزش می‌کردند، در مقایسه با گروهی که بعد از ظهر ورزش می‌کردند، در طی ۱۰ ماه بیشتر احتمال داشت وزن کم کنند. محققان می‌گوید مطالعات دیگر نشان داده‌اند که ورزشکاران صبحگاهی تمایل بیشتری به انتخاب غذاهای سالم‌تر در طول روز دارند که ممکن است در این پدیده نقش داشته باشد.

همچنین بخوانید  تاثیر خواب بر رشد قد چگونه است؟

3.ورزش زودهنگام خلق و خوی شما را تقویت می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد

با توجه به نتایج تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا، یکی دیگر از فواید ورزش صبحگاهی تأثیر آن بر خلق و خو به خوبی مستند شده است. معمولاً در عرض چند دقیقه پس از شروع تمرین، بهبودهایی را تجربه خواهید کرد. شروع روز به این صورت می‌تواند تاثیر مثبتی در طول روز داشته باشد.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

به گفته محققان، بخشی از دلیل اینکه ورزش صبحگاهی ممکن است به خلق و خوی شما در طول روز کمک کند، نقش آن در تنظیم استرس است. کورتیزول، هورمون استرس، معمولاً هنگام صبح که از خواب بیدار می‌شوید، سطوح بالایی دارد. اگر زیاد باشد، می‌تواند مضر باشد.» “ورزش به تنظیم سطح کورتیزول کمک می‌کند و این کار برای بقیه روز ادامه می‌یابد.”

4. بهتر از یک فنجان قهوه قوی است

برای افراد مسن، فواید ورزش صبحگاهی ممکن است ذهنی نیز باشد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ در مجله British Journal of Sports Medicine ، گروهی از افراد مسن وقتی صبح‌های خود را با پیاده‌روی با شدت متوسط ​​تمام می‌کردند، حافظه و عملکرد شناختی بهتری نسبت به زمانی که تمام صبح در جای خود می‌نشستند، داشتند. محققان دریافتند ماده‌‌ای در مغز که حافظه و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد- فاکتور رشد نوروتروفیک مشتق از سرم مغز – پس از جلسات پیاده روی افزایش می‌یابد.

فواید ورزش صبحگاهی

5- راحت‌تر می‌خوابید؛ فواید ورزش صبحگاهی

درست مانند ورزش، خواب نیز برای سلامت کلی ما حیاتی است. با تمرینات صبحگاهی، این دو مزیت می‌توانند دست به دست هم بدهند. محققان می‌گویند: «اگر روز خود را با صرف انرژی خوب شروع کنید، به نظر می‌رسد که سطح ملاتونین بعداً در روز افزایش می‌یابد. این کار ساعت داخلی شما را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که الگوهای خواب سالم را ترویج می‌کند و هر شب شما را وارد یک برنامه روتین خوب می‌کند.»

همچنین بخوانید  تغییر سایز سینه با ورزش؛ آیا ورزش روی سایز سینه تأثیرگذار است؟

با تمرینات صبحگاهی شروع کنید

اکنون، همه اینها ممکن است در مورد تمرینات صبحگاهی عالی به نظر برسد، اما اگر فرد صحرخیزی نیستید، ممکن است بهره بردن از فواید ورزش صبحگاهی برای شما غیرممکن به نظر برسد. محققان در این باره می‌گویند: «ساده‌ترین قدم این است که کمی زودتر از زمان معمول به رختخواب بروید. “این کار باعث می‌شود که زودتر از خواب بیدار شوید تا این روال را شروع کنید. همچنین توصیه می‌شود برای شروع هفته‌ای یک بار ورزش کنید و به تدریج به تمرینات صبحگاهی بیشتری برسید. همچنین می‌توانید با یک کار ساده، مانند پیاده‌روی صبحگاهی، شروع کنید تا خودتان را پیش ببرید.»

فواید ورزش صبحگاهی

چگونه یک ورزشکار صبحگاهی شویم

اگر می‌خواهید یک ورزشکار صبحگاهی شوید و از فواید ورزش صبحگاهی بهره‌مند شوید، نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند:

در ابتدا لازم است تا به خودتان زمان بدهید. در روند طبیعی ممکن است سه تا چهار هفته طول بکشد تا با یک برنامه تمرینی صبحگاهی سازگار شوید. توصیه دوم ما به شما این است که هر دو سر شمع را نسوزانید. اگر برای ورزش کردن زودتر از خواب بیدار شوید، باید زمان خوابتان را زودتر تعیین کنید. اگر به اندازه کافی نخوابید، انجام این کار انتقال غیرممکن است.

به عنوان سومین توصیه لازم است تا ذکر کنیم اینکه شما سوخت‌گیری کنید بهتر است منبع سوخت داشته باشید، اما این تئوری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد معده حساس‌تری دارند، بنابراین ممکن است مجبور شوید غذاهای مختلفی را آزمایش کنید تا بهترین سوخت قبل از تمرین خود را برای خودتان پیدا کنید.

همچنین بخوانید  نقش تربیت‌بدنی بر سلامت دانش آموزان

در آخر نیز توصیه می‌کنیم اگر صبح‌ها، برای ورزش بیرون از خانه زمان کافی ندارید از وسیله ورزشی ففو استفاده کنید. این وسیله ورزشی برای تمامی سنین مناسب است و بسیاری از عضلات و ماهیچه‌های شما را پوشش می‌دهد. همچنین، به دلیل هزینه‌ی مناسب این وسیله ورزشی، تمامی اقشار می‌توانند آن را تهیه کنند.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم بهترین زمان برای ورزش را متناسب با بدن خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید، هر تمرینی بهتر از ورزش نکردن است. اگر در زمان استراحت ناهار یا بعد از کار راحت‌تر می‌توانید در یک تمرین شرکت کنید، روتینی را دنبال کنید که برای شما بهتر است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

2 + 1 =

  • logo-samandehi