عادت به ورزش

9 راهکار برای عادت به ورزش در طول روز

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

درصورتی‌که تمایل دارید عادت به ورزش کنید می‌توانید راهکارهای  آن را امتحان کنید. شروع یک برنامه منظم ورزشی و همچنین شروع روش های عادت کردن به ورزش چندان هم که فکر می‌کنید کار دشواری نیست. اغلب ما بسیاری از این برنامه‌ها را بیشتر از یک‌بار امتحان کرده‌ایم؛ ولی مشکل اساسی دنبال‌کردن برنامه است. بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه شور و اشتیاق اولیه ما فروکش می‌کند و سایر مسائل و مشکلات زندگی حواس ما را به خود پرت کرده و انگیزه برای ورزش را از ما می‌گیرد.

شاید هم به این دلیل که سریع نتیجه نمی‌گیریم دست از ادامه کار برمی‌داریم. بااین‌وجود بسیاری از افراد هم هستند که هیچ‌وقت شور و انگیزه‌شان را  برای ورزش‌کردن از دست نمی‌دهند و به این راحتی‌ها دست از برنامه ورزشی‌شان نمی‌کشند. راز موفقیت این افراد در چیست؟ طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از این ورزشکاران بیشتر تحت ‌تأثیر فواید سلامتی و احساس خوبی که ورزش در آن‌ها ایجاد می‌کند، بوده‌اند. در ادامه در فنر ورزشی برای اطلاعات بیشتر از نحوه راهکار برای عادت به ورزش همراه ما باشید.

روش های عادت کردن به ورزش

ورزشکار حرفه‌ای باانگیزه رقابت و پیروزی، مشتاق ورزش‌کردن است. دیگر ورزشکاران باهدف‌هایی مانند افزایش طول عمر، داشتن بدن سالم و… برای خود ایجاد انگیزه می‌کنند. بعضی دیگر از افراد با هدف کاهش وزن به ورزش‌کردن رو می‌آورند و به انجام آن می‌پردازند. اغلب ما باور کرده‌ایم درصورتی‌که به انتظار بنشینیم و صبر کنیم بالاخره انگیزه به سراغ‌ ما می‌آید و بالاخره روزی از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم که چیزی جلودار اراده ما برای ورزش‌کردن نیست؛ اما چیزی که واقعیت دارد این است که این طرز فکر اندکی رویایی و واقعیت چیز دیگری است.

انگیزه به‌خودی‌خود ایجاد نمی‌شود؛ اما ما می‌توانیم و نیاز داریم که زمینه‌ساز ایجاد انگیزه شویم. با کمک عواملی که در ادامه بیان خواهد شد برای خود انگیزه ایجاد نمایید و به‌این‌ترتیب متوجه خواهید شد که عادت به ورزش و پایبند ماندن به برنامه ورزشی تا چه حد ساده‌ خواهد شد.

قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم فواید ورزش کردن نیز آشنا شوید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

1. تعیین اهداف

در ابتدا لازم است چیزی داشته باشیم که به‌خاطر آن دست‌‌به‌کار شویم. فرقی هم ندارد که هدفتان از ورزش‌کردن کاهش وزن باشد یا شرکت در مسابقهٔ دو. فقط قرار است دلیلی برای ورزش‌کردن پیدا نمایید که دلیل آن می‌تواند هر چیزی باشد. شاید بتوانید برای ورزش‌کردنتان چند هدف مجزا در نظر بگیرید، این نیز ایرادی ندارد و لزوماً ضروری نیست که فقط یک هدف داشته باشید؛ هر وقت لازم باشد می‌توانیم به اهدافمان اضافه نماییم.

همچنین بخوانید  ارتباط بین خواب و ورزش چیست؟ خوابیدن بعد از ورزش

 برای عادت به ورزش می‌توانیم اهداف روزانه مانند (امروز 30 دقیقه پیاده‌روی می‌کنم)، هفتگی (این هفته حداقل چهار روز ورزش می‌کنم) یا حتی ساعتی (۴۵ دقیقه یک‌بار بلند می‌شوم و اطراف ساختمان قدم می‌زنم) داشته باشیم. نکته مهم این است که همیشه چیزی داشته باشید که شما را به حرکت درآورد و مشوقی برای ادامه‌ مسیر باشد. داشتن اهداف بزرگ یا کوچک هر دو می‌توانند محرک خوبی باشند.

2. عادت به ورزش با تعیین زمان

در انتخاب روش های عادت کردن به ورزش باید ببینید که صبح‌ها تمایل بیشتری به ورزش دارید یا عصرها و به آن زمان بچسبید. به‌عبارت‌دیگر ببینید چه زمانی برای ورزش شما مناسب‌تر است. درصورتی‌که زمان را مشخص نکنید به‌احتمال بسیار زیاد در همه روز ورزش را به عقب می‌اندازید و احتمالاً روزتان بدون اینکه ورزشی کرده باشید سپری خواهد شد. در پایان روز هم ورزش‌کردن شما به فردا می‌افتد؛ ولی بازهم هیچ‌وقت انجام نمی‌شود. اینکه بگویید فردا قرار است ورزش کنم هیچ‌وقت سبب عادت به ورزش شما نخواهد شد.

عادت به ورزش

3. روش های عادت کردن به ورزش با برداشتن موانع را از سر راه

یکی از روش های عادت کردن به ورزش برداشتن موانع از سر راه است. هر چه موانع و مشکلات کمتری در ایجاد عادت جدید شما وجود داشته باشد به همان اندازه  احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

دقت نمایید علت ورزش‌نکردن شما چیست و آنگاه برای برطرف‌کردن آن مشکل سعی نمایید؛ برای مثال درصورتی‌که از تنها ورزش‌کردن تنفر دارید یک دوست یا همراه برای خود پیدا کنید یا درصورتی‌که از صبح زود بیدارشدن تنفر دارید زمان ورزش‌کردن را برای عصر بگذارید. توجه داشته باشید درصورتی‌که هنگام تمرین دردی دارید (مانند کمردرد یا پادرد) درد را رفع نمایید و آنگاه تمرین خود را ادامه دهید.

 4. تمرکز خود را پیاده کنید

لذت‌بردن از کاری که انجام می‌دهید بسیار مهم است. درصورتی‌که به ورزش‌کردن به چشم یک وظیفه نگاه نمایید قطعاً خیلی زود از آن خسته می‌شوید. برای عادت به ورزش سعی کنید به دنبال فعالیت‌هایی باشید که موجب برانگیختن هیجان شما شوند؛ برای مثال اگر به انجام حرکات موزون علاقه‌مند هستید به سراغ کلاس‌های ایروبیک بروید. درصورتی‌که به دنبال حرکت با وزنه هستید بدنسازی را انتخاب نمایید. به همین ترتیب سعی کنید به دنبال علایق خود بروید.

همچنین بخوانید  تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز چیست؟

5. عادت به ورزش؛ اهداف گوناگون مشخص کنید

تعیین اهداف گوناگون یکی دیگر از روش های عادت کردن به ورزش است. حتماً دلتان می‌خواهد که با ورزش‌کردن به اندام ایده‌آل و مناسب برسید؛ اگر به دنبال کاهش وزن هستید یک عدد را به‌عنوان هدف جهت کاهش وزن خود در نظر بگیرید و ببینید که در مدت‌زمان تعیین شده تا چه اندازه به آن نزدیک می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که نسبت به هدفی که دارید پایبندتر باشید.

عادت به ورزش

6. یک دوست پیدا کنید

برای عادت به ورزش می‌توانید یک دوست پیدا کنید. زمانی که از فیتنس و تناسب‌اندام صحبت می‌شود قدرت در جمع و گروه است. طبق بررسی‌های انجام شده ورزش‌کردن با یک دوست و همراه، حتماً سطح عملکرد شما را بالا می‌برد و موجب می‌شود که شما بیشتر به برنامه خود پایبند بمانید.

7. یک روز را برای استراحت در نظر بگیرید

همان‌طور که مطلع هستید ریکاوری بعد از ورزش  اهمیت بسیاری دارد. لازم است که به بدن خود فرصتی برای استراحت دهید؛ بنابراین می‌توانید یک روز تعطیل را به‌عنوان روزی برای استراحت و ریکاوری بدن خود در نظر بگیرید تا بتوانید شش روز بعدی را بهتر ورزش نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که در چنین روزهایی نیز می‌توانید به مدت 20 دقیقه پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا حرکات سبک این گونه داشته باشید.

 

8. انگیزه برای ورزش؛ از چیزهای کوچک آغاز نمایید

برای عادت به ورزش سعی کنید از ورزش‌های سبک شروع نمایید. شاید این کاربردی‌ترین توصیه‌ای باشد که تا به امروز شنیده‌اید. هنگامی که آغاز به ورزش می‌کنید انرژی و انگیزه بالایی دارید؛ اما شاید نتوانید آن را تا آخر دنبال نمایید. بهتر و اصولی‌تر است که از همان اول از قدم‌های کوچک آغاز نمایید تا به یکباره انرژی خود را از دست ندهید؛ برای مثال می‌توانید در زمان آغاز حرکت برای 10 تا 15 دقیقه ورزش نمایید و به‌تدریج آن را افزایش دهید تا ورزش به یک عادت در شما تبدیل شود. همچنین موجب دل‌زدگی نشود و نتوانید آن را کنار بگذارید.

همچنین بخوانید  نکات باشگاه رفتن؛ نکاتی که باید قبل از رفتن به باشگاه بدانیم

9. ورزش مخصوص خود را پیدا کنید

یکی دیگر از روش های عادت کردن به ورزش پیداکردن ورزش متناسب برای شما است. ورزش فقط انجام یک حرکت فیزیکی نیست؛ بلکه یک‌قسمتی از زندگی است. لازم است ورزشی که انجام می‌دهید مطابق باشخصیت و زندگی شما باشد. درصورتی‌که ورزشی را انتخاب نمایید که باشخصیت شما سازگار نیست بعید است که بتوانید آن را به یک عادت تبدیل نمایید.

برای عادت به ورزش سعی کنید ورزش مطابق شخصیت و روحیه خود را پیدا کنید و آن را انجام دهید. به‌جای اینکه روی ورزش خاصی مثل ایروبیک جهت کاهش وزن اصرار داشته باشید؛ اگر دارای روحیه رقابتی هستید ورزش‌های تیمی و مسابقه‌ای برای شما مناسب هستند. درصورتی‌که درون‌گرا و منزوی هستید ورزش انفرادی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. به همین ترتیب سعی کنید ورزش موردعلاقه خود را پیدا کنید.

تحت هر شرایط ورزش را در روتین هفتگی خود جای دهید. اگر نمی‌توانید بیرون از خانه و در باشگاه ورزش کنید، پیشنهاد ما به شما وسیله ورزشی ففو است.

عادت به ورزش

جمع‌بندی

عادت به ورزش موجب می‌شود همیشه پر انرژی و خوش‌اندام باشید. یکی از عوامل مهمی که به‌سلامتی بدن و روح افراد کمک بسیاری می‌کند ورزش روزانه است. هنگامی که انگیزه برای ورزش داشته باشید و به ورزش‌کردن عادت نمایید ورزش به یک اتفاق خودکار تبدیل می‌شود. ورزش‌کردن روزانه به شما کمک خواهد کرد تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید، استرس و اضطراب را کاهش دهید، بهبود خواب و کیفیت زندگی را تجربه کنید و بسیاری از بیماری‌های مزمن را کنترل نمایید. با وجود این مزایای بی‌شماری که برای ورزش‌کردن وجود دارد قطعاً تکرار و تمرین روش های عادت کردن به ورزش کار سختی نخواهد بود.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

9 + 1 =

  • logo-samandehi